wtorek, 29 stycznia 2013

FANTASTYCZNY CHLEBEK JAGLANY bezglutenowy, bez nabiału, wegański

Ta DaaaaaAAAM!
Mamy chlebek jaglany!
Pachnący kuminem!
Z bliskowschodnim aromatycznym źródłem inspiracji.
Bez jaj, mąk glutenowych, bez polepszaczy, drożdży i mleka.
Mój (już) sześcioletni Największy Krytyk Kulinarny pożarł kromeczkę mlaskając...
Nie wiem co powiedzieć bo dopada mnie nieokiełznany atak egzaltowanej radochy!
Opanujsięopanujsięopanujsię... ;)
Kłania się Państwu niezwykle ukontentowana Matka.
Yuhuuuuuuu!

;)


Uwaga, przenosiny. Przepis znajdziesz na nowej stronie: smakoterapia.pl

114 komentarzy:

  1. genialne! genialne! mam akurat jaglankę, muszę zrobić taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób Magdo. Jeśli masz zbliżony do mojego gust - zakochasz się bez pamięci! :))) Uściski! :***

      Usuń
    2. obledny smak!!! Wlasnie sie zajadamy! No to Twoj chlebek bedzie teraz goscil czesto na naszym hiszpanskim stole :) Pozdrowienia!

      Ania Hess

      Usuń
    3. Ależ się cieszę Aniu! Uściski! :)))

      Usuń
  2. O już jest , jest , bardzo fajne te chlebki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne i smaczne. I udały się bez mąki i jaj. :) Pozdrówko Alciu! :***

      Usuń
  3. Genialne! :-) Muszę spróbować, bo wygląda bardzo kusząco :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, wypróbuj. Warto. Proste i smaczne. W tej wersji dość mocno orientalne. Będą też łagodniejsze. Całus! :)))

      Usuń
  4. A Iwonka , Pani Mariola ma bloga, nie wiem czy wiesz tu
    http://mariolabialolecka.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiliśmy. Tylko u nas nie mogło być żadnych przypraw, dałam więc całą podsmażoną cebulkę i wmiksowałam w całość. Efekt - super cebulaki. Syn właśnie wpyla czwarty kawałek. Wniosek, jaki mi się nasuwa, to to, że chyba lepsze są placki cienko rozsmarowane na blasze, moje wyszły nieco zbyt grube. Ale generalnie całość bomba, bardzo z synkiem dziękujemy, pozdrawiamy i czekamy na następne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaaa! Rena, prawie czytasz w moich myślach!!! PRAWIE taki jest następny przepis! :) Uściski i całus w synka. :)))

      Usuń
    2. Kombinuj Babo kombinuj, boś do tego stworzona!I ta energia bijąca z tego bloga! Inspirujesz bardzo, ja mam dziecko uczulone na wszystko, tak że i tak wielu rzeczy włożyć do gara nie mogę, ale cudne i zaskakujące są czasem wyniki łączenia i sposobu obróbki właściwie tylko kilku produktów na krzyż. Ściskam mocno, działaj!

      Usuń
    3. Retyyyyyyy, ale motywujący komentarz, Rena!!! Dziekuję!
      Zapraszam, korzystajcie. Moze coś Wam przypasuje. Uściski! :)))

      Usuń
  6. Na pewno chlebek upieke....widze ze składniki sa jak najbardziej "dozwolone" dla mamy karmiącej.....a ciezko znalesc cos do jedzonka co nie wywoluje kolek u malenstwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach znam to... łatwo nie jest Aleksandro, ale pocieszające jest to że wszytko powolutku mija. Tylko trzeba jeść to co nam i Maluchowi służy. :))) Będzie dobrze! Uściski ślę! :)))

      Usuń
  7. Na pewno chlebek upieke....widze ze składniki sa jak najbardziej "dozwolone" dla mamy karmiącej.....a ciezko znalesc cos do jedzonka co nie wywoluje kolek u malenstwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, znam to. Cierpliwości i spokoju życzę. Chlebek polecam! :) Uściski ślę. Zdrówka dla Maleństwa. :)))

      Usuń
  8. Dziękujemy bardzo!!!!
    Moi chłopcy pewnie będą zadowoleni:)
    Też na diecie bez- bez mleka, bez glutenu, bez pszenicy, prawie bez jajek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję! Dzieciaki są bardzo wymagające. :) Miło Was gościć, Gromadko i Matko. ;) Całusy! :)))

      Usuń
  9. Z chęcią spróbuję takiego aromatycznego chlebka:) Ja piekę bezglutenowe chlebki na bezglutenowym zakwasie (jaglano-gryczany, czasem z dodatkiem innych mąk - ryżowej, quinoa).
    Uściski!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arniko, chętnie poznam Twoje chlebki. Całusy ślę! :))))

      Usuń
  10. Gdy pół roku temu przeszłam na dietę bezglutenową i bezmleczną, Twoje musy z kaszy jaglanej uratowały mi moje śniadania :)Teraz już wiem, że gdy nie będę mieć czasu na pieczenie chleba (a w zasadzie czekania aż wyrośnie)będę robić ten oto "chlebek". Wychodzi naprawdę pyszny ( u mnie z dodatkiem majeranku, oregano i czosnku!).
    Pozdrawiam, P. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi/a P. Wspaniałe wieści!! Uściski ślę! :)))))

      Usuń
  11. Dzień dobry - dziś trafiłam na ten blog i od razu znalazłam taki ciekawy przepis :) Mam pytanie o mąkę gryczaną - mój syn miał właśnie robione badania na nietolerancję pokarmową i gryka wyszła bardzo wysoko. Czy można ją jakoś zastąpić, np. mąką żytnią razową (gluten może)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Joasiu, pewnie ze można. Mąka ryżowa? Kukurydziana? Jeśli stosujecie gluten to może być też żytnia. Daj znak jak Wam poszło. Uściski ślę! :)))

      Usuń
  12. A czy skrobie kukurydzianą można zastąpić mąka z tapioki?u nas podejrzana jest kukurydza, ziemniaki,mleko, jajko i pszenica oraz niestety ryż...
    A blog jest genialny-wielkie dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Każda skrobia się nadaje, do wyboru: z manioku (tapioka), kukurydziana, ziemniaczana... Bardzo proszę! Uściski! :)

      Usuń
  13. i czym zastąpić sok? Bo u nas owoce odpadają niestety...Wodą???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może marchew, sok z marchwi? Tak sobie myślę... ale niech Iw potwierdzi. Chyba w przepisie na ten drugi chlebek jaglany była marchew.

      Usuń
    2. Może być marchew lub (i) cebula, tak jak w tym kolejnym przepisie na chlebek. Może tez być mleczko roślinne. Zapewne z wodą tez wyjdzie. :) Uściski! :)))

      Usuń
  14. fantastyczna strona,zagladam i korzystam z przepisow od kiedy kilka miesiecy temu ze wzgledu na chorobe przestalam jesc gluten i laktoze a chlebek jutro wyprobuje. Autorce bardzo dziekuje i pozdrawiam :-) Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Edyto za miły wpis. Pozdrawiam gorąco i zapraszam do wspólnego eksperymentowania. :)))

      Usuń
  15. Upiekłam. Chlebek wyszedł rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super wieści! Cieszę się! Pozdrawiam! :))))

      Usuń
  16. mniam! zamierzam się za to zabrać:) tylko czy bez skrobii tez wyjdzie?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbowałabym, ale z dodatkiem mielonego siemienia lnianego. 1 łyżka? Uściski ślę i życzę powodzenia w eksperymentowaniu. :)))

      Usuń
  17. i ja dziś spróbowałam. :) rewelacyjny! przefajny blog, dzięki Ci szanowna Autorko za niego! :) Pozdrawiam ciepło, Aga

    OdpowiedzUsuń
  18. o rany, to jest genialny przepis! zrobiłam już trzy wersje tego chlebka, znakomity pomysł! stosowałam różne mąki i wypełniacze, dziś na przykład w składzie były ekologiczne: oczywiście kasza jaglana, świeży por, świeża marchewka, mąka kukurydziana, sól, pieprz, kurkuma, mleko owsiane i oliwa. piekło się długo, około godziny, ale może to kwestia piekarnika?
    będę na pewno polecać Twoje przepisy u nas na FB (fanpage Organiczni). gratuluję, wspaniała robota.
    a jutro, mam nadzieję, dotrą wiórki kokosowe i spróbuję zrobić mleczko według Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  19. o rany, to jest genialny przepis! zrobiłam już trzy wersje tego chlebka, znakomity pomysł! stosowałam różne mąki i wypełniacze, dziś na przykład w składzie były ekologiczne: oczywiście kasza jaglana, świeży por, świeża marchewka, mąka kukurydziana, sól, pieprz, kurkuma, mleko owsiane i oliwa. piekło się długo, około godziny, ale może to kwestia piekarnika?
    będę na pewno polecać Twoje przepisy u nas na FB (fanpage Organiczni). gratuluję, wspaniała robota.
    a jutro, mam nadzieję, dotrą wiórki kokosowe i spróbuję zrobić mleczko według Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, dziękuję za miły wpis. :)))) Cieszę się ze znalazłaś tu coś dla siebie. Zapraszam nieustająco. uściski! :))))

      Usuń
  20. genialny!!! niebo w gębie jak dla mnie! zgodnie z poradą zamiast skrobii łyżeczka siemienia lnianego zmielonego, a nawet ciut więcej i wyyyszłooo!jupi!ale mi to smakuje nooo...dzięki wielkie!:)

    Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobre wieści to podstawa :)))) Super! Uściski! :))))

      Usuń
  21. Właśnie wjechał do piekarnika. Maleństwo takie z jednej porcji :) Mąkę gryczaną zastąpiłam żytnią, sok jabłkowo-gruszkowy, kminek zamiast rzymskiego, więc uboższa wersja ;)
    Najgorszy zawsze ten pierwszy raz, bo nie wiadomo czy konsystencja ta, czy wyjdzie, ale następnym razem już jest łatwiej ;)

    Koleżanka piekła robiąc placuszki, bo stwierdziła, że nie będzie chciało jej się kroić i tez wyszły :)

    Dziękuję za super przepisy, które na stałe goszczą w moim domu, jako podstawa do swoich własnych pomysłów :)
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  22. wczoraj zrobilam ten chlebek odrazu z 3 porcji -- wyszedl super :-) a dzis czekaja cytryny na kiszenie
    Stronka dziele się z kolezankami bo tego jest jak najbardziej warta :-)
    pozdrawiam serdecznie
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
  23. Superowski chlebek. Nazwałam go "bezglutenowym pumperniklem", bo kojarzy mi się z prawdziwym pumperniklem, który jadłam często przed przejściem na dietę. Jestem na diecie od roku. Przestałem jeść chleb, bo bezglutenowy jest obrzydliwy. A ten to istne cudo. Dzięki wielkie.
    Proszę poradź, czy można go zrobić w wersji słodkiej? I czy wyjdzie z kaszy krakowskiej lub kukurydzianej albo ryżu?
    Pozdrawiam

    '

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie upiekłam kolejny ale dla urozmaicenia dodałam jedną trzecią kaszy gryczanej. Wyszło super nawet nie trzeba za bardzo doprawiać bo gryczana nadaje charakteru. A w ogóle ostatnio zagapiłam się jak to ja i zamieniłam proporcjie mąki kukurydzianej i ziemniaczanej i super mi wyszedł taki bardziej mokry i sprężysty. I teraz robię już tylko tak.

      Usuń
  24. zrobilam chlebek, troszke za mocno rozsmarowalam i wyszly chrupiace czipsy :-) moj syn wcina z sosem :-) jutro drugie podejscie, nieco grubsze zrobie. Dorota

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja pierwsza od 5 tygodni kanapka!!!! dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepraszam za glupie pytanie :-) ale jak pokroic tak zgrabnie chlebek? robie z podwojnej porcji wystarcza mi wtedy na cala blache piekarnika, ale niestety kruszy sie przy porcjowaniu.
    D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby chlebek się nie kruszył musi być mniej wysuszony. Można go jeszcze podsuszyć w piekarniku po pokrojeniu jeśli wolimy wersję bardziej chrupiącą. :)

      Usuń
  27. Witam, czy taki chlebek mogę zrobić w automacie do chleba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zielonego pojęcia. nie używam maszyn do chleba. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  28. Upiekłam chlebek z kaszy jaglanej i gryczanej w proporcji 1:1. Wyszedł bardzo dobry. Zrobiłam sobie z niego normalne kanapki do pracy.
    Aby się nie kruszył po upieczeniu należy krócej piec oraz przed upieczeniem porobić nożem cięcia w miejscach, gdzie ma być podział. Po upieczeniu chlebek sam się w tych łamie.
    Ją często po upieczeniu i pokrojeniu go na części przewracam wszystkie kawałki na drugą stronę i jeszcze dopiekam 15 minut. Jest wtedy w formie pieczywa chrupkiego.
    Ostatnio upiekłem go z większej porcji, przechowywałam w szklanym naczyniu w lodówce i miałam przez cały tydzień.
    Jest to najlepszy, najzdrowszy i chyba najtańszy chleb bezglutenowy. Zaprzyjaźniłam się z nim na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  29. zamiast maki uzywam zmielonych orzechow, albo migdalow, super smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zrobiłam. Oryginalne w smaku, dobre jako podstawa np do dipów. Nawet moja młoda, która ma 20 miesięcy chętnie zjadła mały kawałek w "obcym" smaku. Do tej pory jadła jaglankę tradycyjnie na słodko. Często odwiedzam Pani bloga w poszukiwaniu inspiracji kulinarnych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Super! Właśnie zrobiłam i się zajadam, a wieczorem przetestuję czy córce zasmakuje:). Dzięki za oryginalne przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  32. Chlebek rewelacja, nawet dzieciaki się zajadają - zamiast kminu i kurkumy daje czarnuszkę i siemię lniane - po prostu bomba. Pozdrawiam:) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!
      Ja też mam wersję "dziecięcą". :)
      Pozdrawiam!
      :))))

      Usuń
  33. O matko, wygląda na to że tylko mi ten chlebek nie wyszedł :(Strasznie mi zależało.... Smak tych przypraw jest dla mnie nie do przejścia ale to nie jest problem, po prostu nastepnym razem ich nie dam. Chodzi mi o to, ze chlebek starsznie się kruszy i jednoczesnie klei: ( u mnie widać "kuleczki" z kaszy a u Ciebie nie.... co zrobiłam nie tak? Piekłam go 25 min.
    Muszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też niestety nie wyszedł, dałam składniki na dwie porcje( podpatrując proporcje z drugiego chleba), a wyszło mi coś w rodzaju zakalca :( a już cieszyłam się, że moja córka będzie mogła zjeść

      Usuń
    2. Hmhmhmhmmmm... co człowiek to przygoda. Próbujcie. Porządnie mielimy a potem cieniutko rozsmarowujemy. Upiekłam go już z kilkaset razy. :)
      Uściski!
      :)

      Usuń
  34. w końcu zabrałam się za ten przepis - rewelacja :) dodałam jeszcze ziarna słonecznika :) ta wersja chlebka jak dla mnie najlepsza :)
    piekłam około godziny

    Iw, planujesz wydać książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! U nas wersji już tysiąc pięcset sto dziewięcset.... ;)
      Książka w drodze!
      :)

      Usuń
    2. tak, chce ja miec. wydaj, wydaj. pamietaj prosze (o ile moge zasugerowac) o jak najpelniejszej wersji. niech i ma z 500stron! niech tam beda wersje i wariacje uwzgledniajace komentarze i experymenty czytelnikow bloga (np ze maki mozna mieszac, ze siemie zamiast ziemniaczanej skrobii) itp. niech ksiazka bedzie grubasna i opasna. na bank wszyscy czytelnicy bloga oraz ich znajomi (w wersji na prezent lub jako zarazeni) kupia TO!!

      Usuń
  35. A ja mam pytanie techniczne: jak sprawnie rozsmarować masę na papierze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie ma patentu. Można lekko zwilżać w wodzie łyżkę by była w miarę czysta. Kwestia wprawy. :)
      Uściski!
      :)))

      Usuń
  36. Witam,

    Mam pytanie odnośnie chlebka. Czy oprócz tego z kaszy jaglanej warto piec chleb z mąki razowej? Czy nie jest on dobry dla naszego organizmu? Do tej pory jedliśmy zwykły chleb sklepowy. Małymi kroczkami próbuję wprowadzić zmiany. Chciałabym zacząć ale nie wiem od czego? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co naturalne jest dobre, nie w każdej ilości i nie dla każdego. Chleb to ponoć pierwszy fast food... :)
      Proponuję najpierw ograniczyć chleb tylko do takiego prawdziwego z mąki razowej np żytniej i zakwasu, a potem w miarę mozliwości w ogole zrezygnować z kanapek. :) Nie może się on równać z naturalną kaszą. Jeśli jesteście bez diety bezglutenowej macie szereg zbóż z których robi się kasze + jaglana, gryczana, amarantus, quinoa (60% zbóż) do tego warzywa (ok20-30%), owoce (max 10%), reszta to nasiona, orzechy, strączki 2x w tygodniu, mięso jeśli nie jesteście wege max 2x w tyg i wyłącznie czyste (masowo produkowane zawiera antybiotyki i hormony). Więcej w zakładce: smakoterapiowy niezbędnik. :) Powodzenia!
      Uściski! :)))

      Usuń
  37. Dzisiaj spróbowałam upiec ten chlebek, kusił mnie od dłuższego czasu... no i chyba klapa:( to znaczy, nie wyszło tak, jak wygląda na zdjęciach... po pierwsze na górze zrobiła się taka skorupa (piekłam 30 minut); a w środku taki kleisto-plastelinowy:( u Pani na zdjęciach wygląda zupełnie inaczej i nie wiem, co mogłam zrobić źle; oprócz tego kaszę miałam nie całkiem rozdrobnioną (mam tylką stopkę-blender); ale to w sumie mi nie przeszkadza; proszę o pradę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez piekłam dzisiaj pierwszy raz i tak samo się stało. Skorupa na wierzchu i kleisty w środku. Może za grubo rozsmarowany? A może to wina termoobiegu bo on wysusza? Nie poddaje się i będę dalej próbować.

      Usuń
  38. Jestem zachwycona tym chlebkiem. Wykonałam go w trochę innej wersji, ponieważ brakowało mi niektórych składników. Kaszę jaglaną zrobiłam pół na pół z jęczmienną,ponieważ tylko tyle miałam- dodałam też troszke mąki z amarantusa,żeby bardziej zagęścić ciasto. Do soku z jabłek dodałam trochę soku z cebuli :), a zamiast sezamu dodałam pestki dyni. Dodatkowo sypnęłam odrobinę ziół prowansalskich. Pycha! Pewnie smakowo niewiele ma wspólnego z wersją podstawową,ale również godne polecenia pieczywko :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Właśnie upiekłam swój pierwszy chlebek według Pani przepisu i myślę, że jak na pierwszy raz smakuje całkiem nieźle. Gratuluję ciekawej strony z takim ciepłym klimatem, ze odkąd ją odkryłam, odwiedzam regularnie :) Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę pomyślnej realizacji nowych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  40. Od kilku tygodni sie zajadamy roznymi opcjami tego chlebka-robimy sobie z nim kanapeczki z sezonowymi warzywami, pastami, twarozkami kozimi i nie tylko my, dorosli zachwycamy sie jego smakiem, moje dzieci wybieraja bardziej chrupkie kawalki i wcinaja kanapeczki jak nigdy dotad! Polecam, z sezamem i czarnuszka najlepszy chyba....mniam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Kolega zrobił ten chlebek na imprezę-zajadałam się, aż mi się uszy trzęsły:-)Nawet podał źródło, ale zapomniałam adresu strony... Ale jakoś, cudem chyba, trafiłam! I oczywiście wykonam, bo jest pyszny! Pozdrawiam i gratuluję pomysłu!
    liliu

    OdpowiedzUsuń
  42. Właśnie zrobiłam z olejem kokosowym i sporą ilością sezamu a zamiast soku owocowego dodałam 1/2 szklanki świeżutkiego dżemu mirabelkowego :) Chlebek wyszedł znakomity! Szkoda tylko, że połowy już nie ma bo jedną blaszkę zjadłam z 4-letnim synkiem na raz, ciepły i chrupiący...

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak długo taki chlebek jest świeży? Ile przed imprezą możnaby go upiec? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najsmaczniejszy jest świeży. Przez kilak dni nadaje się do spożycia choć z każdym dniem traci nieco na estetyce. ;)
      Uściski!
      :)))

      Usuń
  44. Upiekłam wczoraj z modyfikacjami: przede wszystkim nie miałam soku jabłkowego, więc dałam taką samą ilość wody i 4 śliwki węgierki :D, dorzuciłam pół cebuli, bo leżała, a nie chciałam by się zmarnowała, nie miałam kurkumy to dałam curry, zupełnie zapomniałam o mące ziemniaczanej.

    Jest cudowny, mięciutki, aromatyczny, będzie stałym elementem mojej kuchni.

    Dotąd piekłam chleby bezglutenowe na zakwasie gryczanym, ale stwierdziłam, że to jednak są drożdże, może nie tak szkodliwe jak drożdże piekarskie, ale jednak. Co nie przeszkadza mi piec chleb żytni na zakwasie żytnim dla rodziców i siostry, sama staram się tego nie jeść, bo choć nie mam stwierdzonej nietolerancji (badań nie robiłam), tyle się już złych rzeczy naczytałam na temat glutenu, że wolę go omijać, zwłaszcza, że są tak pyszne na to sposoby.

    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdiko,
      super pomysły. U nas też każdy chlebek inny, z nowym dodatkiem. :)
      Uściski!!!
      i smacznego!
      :)))

      Usuń
  45. Świetne przepisy z kaszy jaglanej.
    Od roku nie jem pszenicy, ze wzgledów zdrowotnych. Poniewaz wiem od zawsze , że jagły to samo zdrowie, pomyslałam, że musze wykombinowac cos co zatąpi mi chleb.Po kilku miesiacach prób pieke, wytrwne mufinki.
    A oto przepis jeśli ktoś chciałby sprobowac.
    28dkg zmielonej kaszy jaglanej
    8 dkg mąki żytniej 720( mozna zastapic skrobia kukurydziana,lub ziemniaczana)
    2 lyzeczki płaskie proszku do pieczenia bez glutenu
    1 łyzeczke stewi(slodziki)
    1 kubek (10 pl.łyżek zsiadlego mleka )
    1 niecały kubek wody)
    1 łyzka oliwy
    1 cale jajako
    połaczyc suche z mokrymi niezbyt dokładnie mieszając
    wylac ciasto do 12 foremek do mufinek i piec 45 minut w 170 stopniach bez termowentylatora(koniecznie).
    Smacznego.Pozrawiam Wszystkich jj

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam. A mi ten chlebek nie wyszedł! wszystko robiłam według przepisu. Piekłam w tak jak pisało 25min i był twardy i w środku wyglądał jak zakalec. Co mogło być przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek powinien wyjść płaski (nie rośnie, nie jest puchaty), może być mokry (po 25 minutach na pewno) lub bardziej suchy albo wręcz chrupiący. Być może spodziewałaś się czegoś innego, albo rzeczywiście pierwszy nie bardzo wyszedł. :) Może za grugo rozsmarowany? Trudno mi stwierdzić bez "oględzin".
      :)

      Usuń
  47. Jezeli piszesz "zmiksuj", to chodzi Ci o mikser czy zwykly blender?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej używam stopki miksującej. Urządzenie dowolne. :)

      Usuń
  48. Kurcze mi tez nie wyszedł..... zamiast kurkumy dałam odrobine curry i po upieczeniu smak curry oraz kminku - którego tez dałam odrobine - był nie do zniesienia....konsystencja chyba była ok, ale smak naprawde mało zjadliwy, próbował i mąż i koleżanka i jeść nie chcieli ....:/ a ja tak szukam przepisu na bezglutenowy chlebek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie podpowiem, nie próbowałam Waszej wersji. :)
      Jeśli przeszkadzają Wam takie przyprawy, użyjcie innych.
      Uściski!
      :)

      Usuń
  49. Zrobiłam i nie mogę wyjść z podziwu dla Twojego geniuszu :) Jeden z najpyszniejszych chlebków jakie jadłam i biorąc pod uwagę, że nie toleruję ani glutenu, ani drożdży, to przepis ten spadł mi z nieba :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  50. Chlebek naprawdę pychotka. Dziękuję bardzo za ten przepis. Moim dzieciom 8 i 10 lat baaaardzo zasmakował. Teraz będą jeść na pewno jeszcze więcej kaszy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Absolutne objawienie! A kaszy nagotowałam tyle, że jutro wszyscy bez litości będą musieli jeść na śniadanie mus :-) Wielki dzień, bo kaszę jaglaną jem dzisiaj po raz pierwszy w życiu! Jakie to dobre! Jesteś wielka, Matko Smakoterapio! Zostaję tutaj :-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Napiszę jak Natalia. Przepis spadł mi z niebios. Wreszcie nie będę mieć zmartwienia co dać wnuczkowi - przedszkolakowi na wycieczkę.
    Wdzięczna babcia

    OdpowiedzUsuń
  53. Dzięki WIELKIEEEEE :) jutro piekę!!!!! Moje dziecko już ma dość dotychczasowych matki pomysłów. Jestem bardzo ciekawa efektu o czym poinformuję :) Samkoterapio - lecz jak najdłużej :)
    O dzisiaj wierna fanka :) ściskam cieplutko Magda

    OdpowiedzUsuń
  54. Dziękuje za przepis :) raz zrobiłam jak w przepisie - wyszło swietnie. A dziś dorzucilam szpital;) tez dobre!

    OdpowiedzUsuń
  55. Dziękuję pięknie za przepisik dziś już drugi raz robiłam i zaszalałam z inicjatywą, zamiast soku zblęderowałam jabłuszko i dałam taki mus :) Mniamniuśne dziękuję Ci pięknie moja Inspiracjo
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  56. Aja mam pytanie techniczne: czy kasze jaglaną odmierzamy przed gotowaniem czy po?Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  57. wglada pieknie,ale co z akrylamidem ktory powsraje w temp powyzej 120 stopni.czy wtakiej niskiej temp mozna uiec ten chleb?

    OdpowiedzUsuń
  58. czy długie gotowanie ewentualnie pieczenie kaszy powoduje utratę jej zdrowotnych właściwości ?

    OdpowiedzUsuń
  59. Chleb Wyszedł lepszy niż się spodziewałem. Jak dla mnie za dużo oliwy więc dałem ok 18ml ale spróbuje jeszcze mniej. Wydaje mi się że jest też fajną podstawa do czegoś a'la ciastka. Np oliwa kokosowa + karob + kakao ( może suszone owoce?) spróbuje na święta i dam znać jak wyszło. W każdym razie ....dzięki za przepis!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  60. O, a ja odmierzałam kaszę przed ugotowaniem, a i tak chlebek wyszedł nieziemnsko pyszny! To bardziej jak ciasto i nie mogłam się powstrzymać i zjadłam prawie cały na ciepło. Dosłownie rewelacja! :-)

    OdpowiedzUsuń
  61. dziękuję za przepis - mój Synek bezglutenowy już delektuje się chlebkiem! Musiałam zredukować przyprawy, ale czarny sezam świetnie współgra z sokiem z jabłek, więc Mały co rusz dopominał się dokładki :) W wersji dla dorosłych na pewno wypróbujemy zestaw cebula+marchewka+czarnuszka, już się nie mogę doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  62. Ten chlebek jest boski!!! Robiłam już trzy razy, więcej jak dzień nie wytrwał :-D W dwóch wersjach zamiast soku użyłam mleka ryżowego (nie miałam soku pod ręką) i był również przepyszny. Przyjaciółka zachwycona, ale mój Kuchenny Krytyk ;-) niestety nie dojadł nawet kromki...odrzucają go takie kurkuminowo-kminowe klimaty. Może wersja cebulowa go przekona! Musi! :-D

    OdpowiedzUsuń
  63. Był pycha, zniknął praktycznie wieczorem. Resztka, która się ostała na drugi dzień zrobiła się trochę twarda i gumowata - nie dodawałam soku, tylko wodę - może dlatego? No i moja wersja trochę cieńsza była. Dzisiaj robię ten drugi - marchewkowo-kuminowy.Pozdrowionka!Magda

    OdpowiedzUsuń
  64. Upiekłam i ja! w smaku jest rewelacyjny! pokroiłam i ponakłuwalam widelcem jeszcze przed pieczeniem..... i stwierdzam ze im cienszy tym lepszy oraz im swieższy tym lepszy... ale i tak dlugo nie pobędzie w słoiku:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Mój chlebek właśnie się piecze ♥ Mam nadzieję że będzie smaczny xD

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.